W naszej pracy uwzględniamy najnowsze i najskuteczniejsze metody, takie jak:

• Nowość! Laser Wysokoenergetyczny iLUX Triax firmy Mectronic Medicale. Najwyższej klasy laser szybko i skutecznie zwalczający ból związany z układem mięśniowo-szkieletowym.  Dzięki unikalnemu oddziaływaniu trzech długości fal jednocześnie 810nm, 980nm, 1064nm leczy trudno gojące się zmiany. Zastosowanie: zapalenie kaletki, tendinopatie, naderwania, naciągnięcia, skręcenia, urazy więzadeł, zapalenia stawów, bóle kręgosłupa, rwy, obrzęki, zmiany zwyrodnieniowe.

• Badanie funkcjonalne przy użyciu ATHLETIC 1080  składające się z 3 etapów:

Ocena: wielopłaszczyznowe pomiary zakresów ruchu i mobilności zawodnika. Wyniki testów umożliwią lokalizację stawów lub regionów dotkniętych dysfunkcją.

Analiza: zebrane informacje przetwarza specjalny program. Otrzymujemy unikalny profil badanego, który będzie odzwierciedlał fizyczną wydajność ruchu, a także pokazywał fizyczne ograniczenia lub ukryty potencjał zawodnika.

Optymalizacja: tworzymy wysoce specjalistyczne, indywidualnie dobrane ćwiczenia, zalecania dla zawodnika.

• Analiza techniki biegu w celu znalezienia przyczyny powstania kontuzji. Badanie oparte o ocenę funkcjonalną podczas biegu. Postępowanie według zasad szkolenia Applied Functional Science łączące podstawy naukowe z nerwowo-mięśniową koncepcją biomechaniczną Chain Reaction.

• Terapia TECAR – jest to transfer energii kondensacyjnej i rezystywnej, która powoduje selektywne głębokie ogrzewanie tkanek, mające na celu przyspieszenie naturalnej regeneracji. Stosowane przez wyczynowych sportowców  i najlepsze światowe teamy sportowe do leczenia zapaleń, obrzęków, urazów mięśni i stawów. Natychmiast przynosi ulgę w bólu, rozluźnia mięsnie i poprawia ich siłę. Niski poziom przekazywanej energii sprawia, że terapia TECAR jest bezpieczna i naturalna dla organizmu. Zabieg w odróżnieniu od innych terapii na punktach spustowych czy spiętych mięśniach jest niezwykle efektywny przyjemny i bez bólowy.

• Osteopatia
  • Postępowanie mające na celu leczyć całego pacjenta, a nie tylko ból miejscowy oraz wyzwolić w organizmie możliwości samoleczenia. Łączy w zastosowaniu wiedzę na temat anatomii, fizjologii, biomechaniki człowieka. Leczenie przebiega poprzez oddziaływanie na układ nerwowy, naczyniowy, szkieletowo-mięśniowy oraz trzewny. Najbardziej rozbudowana metoda pracy z pacjentem oparta na zabiegach manualnych.
  • Fala uderzeniowa ESWT
  • Stosowana w schorzeniach układu szkieletowo-mięśniowego, m.in. takim jak ostroga piętowa, łokieć tenisisty i golfisty, dolegliwości ścięgna Achillesa. Metoda ESWT wykorzystywana jest głównie do zwalczania przewlekłego bólu. Znajduje zastosowanie w ortopedii, rehabilitacji i medycynie sportowej. Aparat Rosetta jest bezpieczny, metoda ESWT charakteryzuje się wysoką skutecznością i minimalną inwazyjnością, a efekt terapeutyczny zauważalny jest już po kilku zabiegach z użyciem aparatu. Według badań terapia falą uderzeniową wykazuje 70-80% skuteczność u pacjentów, którzy wcześniej leczeni byli bezskutecznie metodami zachowawczymi. Zabieg falą uderzeniową wpływa leczniczo na tkankę, zmniejszając stan zapalny, poprawiając ukrwienie, rozbijając zwapnienia, zwiększając miejscowy metabolizm i przebudowę komórek
  • Suche igłowanie
  • Bardzo efektywna terapia stosowana jako uzupełnienie pracy na punktach spustowych. Wykorzystywana w leczeniu bólów mięśniowo-powięziowych. W terapii używa się igły do akupunktury bardzo cienkie o średnicy 0.3 mm. Celem terapii jest umieszczenie igły w miejscu punktu spustowego lub spiętego pasma mięśniowego. Na drodze odruchowej dochodzi i rozluźnienia spiętego pasma i ustąpienia dolegliwości bólowych. Metoda z powodzeniem wykorzystywana w pracy ze sportowcami i pacjentami skarżącymi się na dolegliwości kręgosłupowe.
  • Medycyna manualna
  • Dziedzina medycyny. Wywodzi się z ?nastawiania kregów?, na podstawie badań na przestrzeni lat powstała jako nowa nauka. Łączy diagnostykę, terapię i profilaktykę. Uznawana przez lekarzy z Polskiego Towarzystwa Medycyny Manualnej. Na zachodzie kształcona w systemie akademickim. Stosowana w zaburzeniach kręgosłupa i stawów kończyn.
  • Klawipresura
  • Niezwykle skuteczna i popularna metoda leczenia w sporcie, mająca wiele wspólnego z akupunkturą. Należy do medycyny naturalnej. Polega na okuwaniu punktów i stref biologicznie czynnych bez przerywania ciągłości skóry. Na zasadzie stymulacyjno-odruchowej dochodzi do regulacji prądowych potencjałów własnych, dzięki czemu organizmowi zostaje przywrócona równowaga i szybciej powraca do zdrowia. W terapii wykorzystuje się klawiki (z łaciny klavus ? gwóźdź).
  • Techniki zmniejszające napiecie mięśniowo powięziowe
  • Powięź jest włóknistą tkanką znajdującą się pod skórą, ciągnącą się nieprzerwanie przez całe nasze cialo. Często ulega zrostom, np. po unieruchomieniu. Zaburzenia jej ruchomości mogą uciskać naczynia krwionośne lub nerwy powodując drętwienie, promieniowanie do kończyn. Zadaniem techniki mięśniowo-powięziowych jest usunięcie wzmożonego napięcia i przywrócenie prawidlowego zakresu ruchu. Znajdują zastosowanie w rehabilitacji takich problemów, jak: ból kregosłupa szyjnego, piersiowego, lędźwiowego, bóle stawów, promieniowania, drętwienia kończyn, naderwania, naciągnięcia mięśni, rehabilitacji po unieruchomieniach i po operacjach, opracowywania blizn pourazowych.
  • Trening stabilizacyjny
  • Jest to trening opierąjacy się na wykorzystywaniu mięśni głębokich kręgosłupa. Przebyte w przeszłości urazy pozostawiają po sobie zaburzenia w postaci nieprawidłowego wzorca ruchu. Niepoprawnie wykonywany ruch prowadzi do przeciążen i szybszego zużywania się tkanek. Celem treningu stabilizacyjnego jest wzmocnienie osłabionych mięśni, nauka prawidłowego wzorca ruchu, korekcja postawy. Trening stabilizacyjny jest niezwykle istotny w powrocie do zdrowia po urazach. Wykorzystywany również w treningu sportowym i fizjoterapii sportowej.
  • Terapia manualna wg B. Mulligana
  • Techniki mobilizacji stawów kregosłupa i stawów kończyn połączone z ruchem pacjenta. Leczenie polega na znalezieniu takiego ułożenia stawu, które pozwoli by pacjent wykonał ruch bezboleśnie
  • Terapia manualna wg Kaltenborna & Evientha
  • Za pomocą odpowiednich ruchów w stawie fizjoterapeuta jest w stanie zwiększyć zakres ruchu oraz zmniejszyć jego bolesność.
  • McKenzie
  • Rehabilitant przeprowadza wnikliwy wywiad, na podstawie którego dobiera ćwiczenia, którymi pacjent samodzielnie potrafi zmniejszać objawy bólowe.
  • Taping medyczny
  • Prężnie rozwijająca się metoda fizjoterapii pobudzająca naturalne procesy leczenia organizmu. Powszechnie wykorzystywana w rehabilitacji sportowej. Bardzo efektywna. Poprawna aplikacja plastra potrafi natychmiastowo uśmierzyć ból. Umożliwia szybszy powrót do aktywności. Stosowany również w terapii przeciwobrzękowej. Wykorzystuje się miękkie, rozciągliwe, zwykle kolorowe plastry. Celem aplikacji jest zwiększenie przestrzeni pomiędzy mięśniem, a powięzią i skórą. Zwiększona przestrzeń zmniejsza napięcie naczyń i tkanek, polepsza krążenie.
  • Taping sportowy
  • W odróżnieniu od tapingu medycznego wykorzystuje się w nim plastry twarde, nie rozciągliwe. Głównym celem jest korekcja, ustabilizowanie i odciążenie stawów lub mięśni. ?Oklejony? zawodnik jest w stanie kontynuować aktywność bez bólu. Powszechnie stosowany w rehabilitacji skręceń stawu skokowego. Bardzo dobre efekty można uzyskać łącząc taping sportowy z metodą B. Mulligana.
  • Diagnostyka i rehabilitacja w urazach sportowych
  • W fizjoterapii sportowej najważniejsza jest trafna diagnoza i odpowiednio dobrana rehabilitacja. Wszystko po to, by zawodnik wrócił w jak najkrótszym czasie do swojej aktywności, a kontuzja nie odnawiała się. Postępowanie polega na przyspieszaniu natury, czyli przyspieszaniu gojenia. Poprzez specjalistyczne postępowanie i stymulację w odpowiednich fazach gojenia, jest to możliwe. Każdy organizm jest inny więc jest to prawdziwa sztuka.
  • Techniki energizacji mięśni
  • Fizjoterapeuta poprzez aktywną pracę pacjenta relaksuje tkanki. Stosowane w rozluźnianiu nadmiernie napiętych lub przykurczonych mięśni, ograniczeniach ruchomości stawów, obrzękach, zastojach żylnych.
  • Tertapia punktów spustowych
  • Punkt spustowy to miejsce maksymalnej bolesności w obrębie mięśni, ścięgien, więzadeł. Mogą pokrywać się z punktami akupunkturowymi. Bolesny pod uciskiem może promieniować do odległych obszarów ciała. Mogą to być zgrubienia w postaci grudek. Powodują wzmożone napięcie tkanek, słabsze krążenie krwi, osłabienie mięśniowe i zaburzenia ruchomości. Metoda ich likwidacji polega na ustawianiu mięśni w bezbolesnej pozycji, uciskach, rozciąganiu i głębokim masażu.
  • Fizykoterapia
  • W rehabilitacji powinna być stosowana jako uzupełnienie terapii. Błędem jest organicznie leczenia wyłącznie do fizykoterapii. W połączeniu z innymi metodami terapii przynosi oczekiwane efekty. Często uważana za nieskuteczną przez nieumiejętne stosowanie. Zabieg wykonany w odpowiednim miejscu, odpowiedniej dawce, w odpowiedniej fazie gojenia przyspiesza leczenie. W ramach fizykoterapii wyróżnić można zabiegi, takie jak:
    • - laserotrapia
    • - pole magnetyczne
    • - ultradźwięki
    • - elektroterapia
    • - krioterapia
  • Masaż
  • Klasyczna metoda sprowadzająca się do mechanicznego drażnienia tkanek. Skuteczna metoda fizjoterapii stosowana w prewencji i leczeniu urazów oraz zwiększaniu możliwości regeneracyjnych organizmu.
    • - klasyczny
    • - sportowy