Ból kolana po bocznej zewnętrznej stronie jest uciążliwą dolegliwością, która nawraca i nie leczy się przerwami w treningu. Wielu biegaczy trafia do Naszego Gabinetu z tym problemem. Na podstawie kilkuletnich obserwacji i własnego doświadczenia biegowego opracowaliśmy wciąż ewoluujący model postępowania leczniczego, który z sukcesami wprowadzamy wśród naszych pacjentów. Składa się on z 4 etapów opartych o pracę domową pacjenta i ostatniego 5 etapu jeśli zajdzie jeszcze potrzeba, na który składa się praca jeden na jeden w gabinecie z terapeutą.

• Analiza chodu, biegu ? wideo analiza w zwolnionym tępię. Wychwytujemy niepoprawne nawyki. Oceniamy rodzaj i dobór obuwia oraz jego wpływ na kontuzje. Omawiamy i korygujemy.
  • Wnikliwe omówienie i edukacja pacjenta – co jest przyczyna kontuzji i jak biegać żeby nie pogarszać stanu kolana. W oparciu o badania naukowe i doświadczenie własne.
  • Dobór ćwiczeń w formie automasażu do domu ? zestaw indywidualnie dobrany do stanu funkcjonalnego pacjenta.
  • Dobór ćwiczeń rozciągających ? indywidualny zestaw rozciągający specyficzne grupy mięśniowe.
  • Jeżeli zajdzie potrzeba terapia manualna miejsca bólowego i całego łańcucha biokinematycznego.

Czas leczenia zależny jest od:

• zawansowania problemu (czas trwania, intensywność i sposób występowania bólu),
  • ilości i ciężkości obciążeń treningowych poprzedzających uraz,
  • budowy ciała (płaskotopie, koślawość, szpotawość kolan, asymetrie miednicy),
  • wcześniejszego przygotowania sylwetki do biegania (siła , elastyczność mięśni),
  • stosowania się do naszych zaleceń.